Isnin, 29 April 2013

Manusia.Niat.Keikhlasan.Lakonan


Hari ni tiba-tiba ada mood nak menulis balik.dalam sibuk sempat jua nak ambil sedikit ruang untuk berkata-kata apa yang dirasakan.

Hati tidak pernah rasa cemburu dengan perubahan manusia lain apatah lagi jika ke arah yang lebih baik. Syukur dipanjatkan walau ia dari 'bekas kawan'..Bukan jua nak jadi Tuhan menbak niat seseorang itu berubah tapi hati manusia tak dapat lari dari menafsir apa yang berlaku di sekeliling.

Jika perubahan itu Lillahi Taala dan hanya mencari Mardhatillah..Alhmdulillah walaupun siapa pun kerana pintu tauba sentiasa terbuka untuk sesiapa sahaja.

Namun, rugilah bagi orang-orang yang bertopengkan kepada perubahan dan agama untuk mengabui mata-mata manusia lain.Untuk apa perubahan jika hanya meraih pujian manusia lain dan untuk dilihat baik ataupun soleh.Hidup kita bukan itu sahaja yang perlu kita kejari.

Jangan dustai agama hanya kerana penghargaan dan pujian dari manusia kerdil jua.Jangan biarkan agama kita yang indah tulus lagi suci ini jadi momokan pada pandangan orang lain. Jangan kita jadi manusia munafik atas kepentingan sendiri dan menghancurkan agama kita hanya kerana nikmat kecil.

'Mardhatillah dan Lillahi Taala Fokus Kita'

2 ulasan: